vrijdag 14 november 2008

Van mijn neus in de boter naar mijn neus in de stront...

Sorry voor mijn titel-uitspraak... maar ooooooooo grrrrrr Bijna mijn computer uit het raam gegooid een kwartiertje geleden...

Er was een virus binnengeslopen! Ik die zo blij was met die high speed, ben alweer wat beter op mijn hoede nu... we liepen blijkbaar een beetje te hard van stapel...

Ik heb zelf geen idee wanneer hij binnen is gekomen, maar volgens velen kan het binnen sluipen door een filmpje te willen bekijken en nog 'iets' nodig te hebben om dit bepaald filmpje te bekijken... Kan me zelf alleen niet herinneren iets te hebben moeten klikken bij het bekijken van een filmpje...

Alleszins, hij had zichzelf binnengelaten... De deur stond ws wagenwijd open... Alles had ineens een Virus Alert! Het bureaublad was helemaal wit geworden en het start menu kende de belangrijkste woorden ineens niet meer...

Kan je je al voorstellen hoe ik me voelde... Ik kon NIKS doen... Tot ik ineens toch toegang kreeg tot google (wat dus eerst echt niet kon... kwam alleen maar op een stomme spam site) Toen heb ik mijn kans gegrepen en mijn oplossing gegoogled... Zover lijkt alles nog in orde hier... hopelijk heb ik het virus ook verwijderd, anders kan ik over enkele dagen misschien weer hetzelfde doen... (of uren...)

Iemand tips voor mij en mijn computer??? Ik ben op dit moment erg opgelucht dat het mij maar weer eens helemaal alleen gelukt is... (met de hulp van virtuele vrienden dan)

gegroet...

een nog bibberende kikker....

2 opmerkingen:

ReinieReinie zei

Wow, dat jij dat zelf op kan lossen vind ik wel super hoor! Ik weet niet of het helpt, maar ik gebruik tegenwoordig Mozilla Firefox in plaats van Explorer, en Firefox houdt wel veel tegen...
Maar er zijn vast veel betere tips...

Anoniem zei

ja, wij hebben ook firefox... we hebben de deur ws zelf open gedaan he... eindelijk kunnen we alle 'plug-ins' installeren, en dan moet je dat dus even downloaden... ws was 1 van die 'plug-ins' verkeerd... ik had gister vaak dat er iets van buitenaf geblokkeerd werd, maar blijkbaar deze dus net niet... :(