maandag 17 november 2008

Het leven van een meisje van 2,5

Wakker worden in het donker betekend: Even bij memmie kijken, haar een knuffeltje geven, en weer in mijn eigen bedje slapen...

Foto's laten maken: vorige keer toen we dit deden gingen we weg met het vliegtuig naar opa en oma en pake en beppe enzo, dus deze keer toch ook!!?? (Dansend en zingend door de fotozaak "we are going on an airplain!!")

Honger? Laat memmie maar lekker haar werk doen, ik red mezelf wel, men pakke een boterhammetje, men smere de chocopasta, en oh wacht memmie doet ook altijd boter op mijn boterham... (met het gevolg dat de boter vol met pasta zit natuurlijk!! En ik op mijn kop krijg, ik wou toch alleen maar gewoon makkelijk zijn)

Als ik een koekje krijg van een 'oudere' vrouw, dan zeg ik heel beleefd "thank you grandma" en als ik een lieve 'oudere' man zie, die noem ik dan Poppa, net zoals alle kindjes die ik ken ook doen als oudere mensen lief voor hun zijn! En toch krijg ik dan iedereen aan het lachen!! Laatst zei een vrouw zelfs dat ze de hele dag op wolkjes zou lopen, alleen maar omdat ik "thank you grandma" zei...

Ik moet altijd Nederlands praten met memmie, ze zegt het niet hoor, maar zij praat altijd Nederlands tegen mij, maar nu praat ze ook Nederlands met mijn paardje 'huneypie' en die kan echt alleen maar Engels hoor, net zoals bij strawberry-shortcake... Gelukkig heb ik dat nu wel aan memmie haar verstand gekregen!

Memmie zegt altijd dat we in bad moeten om schoon te worden, maar ik kan dat ook wel zonder water hoor, gewoon wat douchegel van heitie in mijn haartjes, en wat bodylotion van memmie erbij... sieso... klaar, en ik ruik weer lekker!! :( maar memmie vindt het nooit leuk als ik dit doe... ik wil alleen maar helpen... maar dan doet ze mijn hoofdje onder het koude water, en spoelt ze alles weer weg...

Tandjes poetsen kan ik al helemaal alleen, en het leukste is natuurlijk om zoveel mogelijk tandpasta op mijn tandenborstel te doen...
Helaas is die van heitie en memmie niet zo lekker, elke keer trap ik er weer in als ik die tube gebruik... misschien moet ik toch maar eens leren luisteren en wachten tot memmie mij komt helpen

Als Bauke huilt, dan tilt memmie hem altijd op, en hij is stil... bij mij werkt dat net omgekeerd, hij is stil en ik til hem op en hij huilt... Vreemde jongen hoor
En hij kan al goed trapkruipen hoor, wij oefenen altijd samen, ik doe het hekje voor hem open, en dan kan hij naar boven kruipen... maar elke keer als hij nog maar net wil beginnen komt memmie het weer verpesten, en krijg ik op mijn kop... ik leer hem al niks meer... :p

1 opmerking:

ReinieReinie zei

Richtje, mijn schatteboutje! Niemand begrijpt jou hè ;-)
Kom maar vlug met je airplane naar oma (die is misschien wel een ietsepietsie strenger dan jouw lieve memmie, maar kom :-))