donderdag 7 januari 2010

Genieten

Genieten is iets wat we elke dag zouden moeten doen! En elke dag weer even bij stilstaan!

Genieten is... 's nachts wakker gemaakt worden door een tweejarig jongetje! Al geniet ik op dat moment niet echt, toch is het zalig dat dat jongetje er is en mij zo nodig heeft!

Genieten is... door een winkel lopen met een schreeuwend meisje! Al loop ik op dat moment met een mega rood hoofd, het geeft me wel het gevoel dat de dagelijkse routine goed voor haar is! EN het helpt me om niet te veel te kopen... :) En ik loop veel liever door de winkel met een schreeuwend meisje, dan te denken dat ze er niet zou zijn!

Genieten is... een zes-jarig jongetje helpen door de frustraties die het lezen met zich mee brengen! Het is zalig om onze eigen manieren te vinden en op spelenderwijs toch educatief bezig te zijn!

Genieten is... stoeien met een groep van vijf mensen! Van twee jaar oud tot drieëndertig! En iedereen te horen lachen en tieren!

Genieten is... toe kijken op je dochter en zoontje, die samen met de barbie's spelen, en later met de treinen! En de hele dag elkaar 'sweetie' of 'mommy' of 'daddy' noemen, hangt er vanaf welk rollenspel ze op dat moment spelen!

Genieten is... gezellig bij elkaar zitten en luisteren naar het verhaaltje, al begrijpt de jongste niet altijd waar het over gaat, hij vindt het leuk om de plaatjes te zien en zijn eigen verhaaltjes te verzinnen!

Genieten is... een stil huis, als iedereen slaapt, en ik wakker lig... wetende dat iedereen veilig thuis is en heerlijk aan het dromen is!

Genieten is... houden van je familie!! Jong en oud!!

Genieten is... iets wat ik elke dag weer opnieuw ontdek!

3 opmerkingen:

ReinieReinie zei

Geniet er maar van zolang het kan, voor je het weet vertrekt je kleine meisje naar een ander land :-/
Zoals ikzelf ooit heb gedaan en mijn eigen kleine meisje daarna ook weer :-/

Verona zei

Wat heb je het mooi omschreven! Dit is waar wij ook zo ontzettend naar verlangen....hopend dat het voor ons ook ooit waarheid gaat worden!

The Zijlstra's zei

Dat hoop ik ook zo voor jullie!! Jullie zijn zeker in mijn gebeden!!! xxx