vrijdag 22 augustus 2008

De appel valt niet ver van de boom... ;)



Ik vond het vroeger altijd verschrikkelijk dat ik als eerste op bed moest, tuurlijk snapte ik wel dat de jongste als eerste op bed moest, maar ik vond het gewoon oneerlijk dat mijn grote broers altijd langer op mochten blijven en naar iedereens lievelingsserie kijken (behalve die van mij dan, want ik moest altijd op bed voordat het begon...). En dan kwam altijd de zak chips op tafel, en ik lag zielig in mijn bed 'te slapen'...

Als mijn oma dan op bezoek kwam, dan vond ik het gewoon gemeen! Want ik wilde ook gezellig bij oma op de bank zitten... Maar daar had ik toen wel even een oplossing voor: Ik liet mezelf uit bed vallen :S Dat deed even pijn, net genoeg om er van te huilen, en natuurlijk hadden ze beneden die val al gehoord, en ja hoor, daar kwam iemand de trap opgelopen "ben je ok, nou kom maar even beneden hoor, arm kind..."

Maar goed, ik zou het over die appel hebben... Helaas, ik ben nu veranderd in mijn ouders...
*zucht*

Vanmiddag hadden we lekker met z'n allen een warme maaltijd gegeten, dus vanavond gaf ik de kinderen een lekker boterham... Heel normaal... 19.30... bed tijd, de kinderen wilden natuurlijk niet, maar geen gezeur, pyama's aan, verhaaltje en op bed...
Ze waren nog even wat aan het dollen, dus ik al weer naar boven, "nu moeten jullie echt stil zijn, als je nog niet moe bent, dan lees je maar stil even een boekje"
Tjipke en ik hadden wel even zin in wat meer dan een boterham, het is tenslotte vrijdagavond... laten we maar even frietjes eten...
Ondertussen Richtje maar weer voor de tweede maal op bed gebracht, en ik denk dat het openen van die deur een geur naar binnen liet, want 5 minuten later zat Marten stiekem in de computerkamer... En ja hoor, zijn neusje had gelijk, heitie en memmie eten frietjes!

Marten begint gelijk te huilen... "ik wil ook frietjes" Richtje snapt niet wat er aan de hand is, maar wil natuurlijk wat Marten wilt... en komt snel naar beneden...
En toen kwam dat gevoel weer even boven... van toen ik op bed lag, en de zak chips hoorde...
Dus ik heb mijn stoute schoentjes aangetrokken en mijn kinderen om 20.15 nog een bordje frietjes gegeven... :D

6 opmerkingen:

ReinieReinie zei

"Hm, maar jij bent een leuke volwassene geworden, die tevreden is met wat ze heeft." zei die boze moeder van toen met een frons in haar voorhoofd....
Hihi, je bent natuurlijk vergeten dat jullie ook wel af en toe naar beneden mochten zonder dat je daarvoor uit je bed moest vallen :-)
gr. ma

de denkende kikker zei

Ik weet ook nog al die keren dat jullie bijbelstudie hadden, en wij al vroeger naar boven moesten... En ons maar moesten vermaken op onze kamers...
Toen zaten we altijd met drie boven aan de trap mee te luisteren... :)
volgens mij hebben we toen 1 van die keren dat gat in de muur van Henri zijn kamer gemaakt :p

Henri Menheere zei

Hey gevonden!!! Zelfs Freek berichten van januari staan hier op LOL.

Deze is toch wel de grappigste...

Anoniem zei

hihi!! Tja, verhaaltjes van vroeger zijn toch altijd de leukste! :D
Zo af en toe komt er eens wat boven, alsof het een 'dajavu' is :) Alleen ben ik dan de moeder en mijn kinderen zijn ons... haha!!

ReinieReinie zei

en je eigen moeder is altijd de slechte pfff :-(


:p

Anoniem zei

haha, hoe kom je daar nu weer bij... ik dacht dat mijn eigen moeder eens (niet zo lang geleden)"Hm, maar jij bent een leuke volwassene geworden, die tevreden is met wat ze heeft." heeft gezegd (geschreven)...

En daar zit toch wel veel waarheid in he... (hoop ik toch :))